NEWS

Post Top Ad

Blossom Themes

13/01/16

LATIHAN INDUSTRI DI UNIKL MITEC

Assalamualikum dan salam sejahtera. Enteri kali ini adalah tentang budak baru habis menajalani Latihan Industri (LI). Baru habis latihan mengajar dari Julai hingga Oktober kini tiba pula Latihan Industri. Cuti sebulan bole la cukup -cukup makan. Pilih punya pilih akhirnya aku ditempatkan di UniKL dengan kawan satu kos aku juga.


Alhamdulilah dapat elaun tapi lambat sikitlah. LI kat sini duduk dalam pejabat beraircond dan mengadap ke Komputer 24 kejenye. First disember mula masuk pejabat dan sekarang 13 januari . So tinggal satu minggu lagi nak ke penghujungnye. Dalam hati sudah ada kat rumah jasad je kat sini.



Semasa LI , aku bersyukur sangat perjalanan berjalan dengan lancar walaupun ada beberapa masalah yang aku anggap sangat besar, tetapi hakikatnye masalah itu adalah hari yang kita kena lalui walaupun pahit. Lepas kita lalui masalah itu kita akan tinggalkan ia bersama tarikh ke belakang. So walauapapun jua masalah yang datang aku kena hadapi dengan setabah-tabahnya. Kalau kita bandingkan masalah kita dengan orang lain mungkin orang lain lagi mencabar masalahnya.



Namun kini kita kena bersedia untuk menghadapi masalah ini. Dan aku bersyukur kerana ada kawan - kawan aku yang sentiasa berada dibelakang aku walau kita jarang bertemu. Terima kasih kawan aku yang sentiasa memberi kepercayaan penuh kepada hamba yang seba kekurangan. Insyallah satu hari nanti kalu kawan - kawan aku ada masalah silalah rujuk dengan aku, mana la tahu aku boleh bantu. Pejalanan kita masih jauh dan kita saling memerlukan.



Selain itu banyak juga aku dapat ilmu. Sebab setiap hari - hari kita mesti dapat ambil satu perkara yang sebelum ini kita tak tahu dan kita dapat tahu. itu la pengetahuan.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Post Top Ad

Blossom Themes