NEWS

Post Top Ad

Blossom Themes

19/01/14

JALAN KEJAYAAN

Manusia mampu membina jalan untuk mencapai kejayaan . Ada manusia memilih jalan lain untuk berjaya dan ada manusia membina jalan lain untuk berjaya .Walau jalan berbeza tetapi penghujungnya sama iaitu " Kejayaan "  . Ada jalan yang dibina terlalu mudah dan masa yang singkat dan ada juga jalan yang dibina masa yang lama tetapi lebih sukar . Namun ia penghujungnya adalah kejayaan . 

Kejayaan yang aku bina belum ada jalan penghujungnya , apa yang aku harapkan aku sampai ke penghujung jalan untuk bertemu kejayaan . 

Namun aku bangga dengan jalan yang di bina oleh rakan sekolah lama aku untuk mencapai kejayaan  . Beliau merupakan pelajar paling pandai dalam kelas aku masa tingkatan 3 , namun penghujungnya tidak sama ketika itu . Beliau tidak memilih jalan kejayaan teraskan akademik namum kejayaan yang dibina atas minat sendiri sebagai  " chef " . Hari ini beliau berjaya mencapai minat dengan jayanya . Pelbagai anugerah yang di perolehi walaupun setahun jaggun menceburi bina kulinari ini . Sehingga hari ini Allah buka pintu rezeki kepadanya .

lihat sebelah





p/s : semoga kejaayaan ini menjadi inspirasi kepada sesiapa yang melihatnya .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Post Top Ad

Blossom Themes